Suurin osa suomalaisista verkon käyttäjistä aloittaa tuotteiden ja palveluiden vertailun hakukoneista, jossa lukuisat yritykset kilpailevat käyttäjien huomiosta.
Joko sinun yrityksesi on mukana kärkikahinoissa?

Hakukonemarkkinoinnin tavoitteena on parantaa yrityksen verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneissa kuten Googlessa niin kutsutuilla sponsorilinkeillä ja hakukoneiden luonnollisissa (orgaanisissa) tuloksissa hakukoneoptimoinnin keinoin. Paremman näkyvyyden seurauksena kävijämäärät verkkosivustolla kasvavat ja sitä myöten verkkosivuston asema tärkeänä myyntikanavana vahvistuu ja tehostuu.

Hakukonemarkkinointi jaetaan kahteen eri osa-alueeseen: hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi. Hakusanamainonnassa mainostaja maksaa jokaisesta mainosnapsautuksesta kun taas hakukoneoptimoinnilla parannetaan sivuston löydettävyyttä luonnollisissa eli ”ilmaisissa” tuloksissa. Näkyvyys ja napsautukset hakukoneiden luonnollisissa tuloksissa eivät aiheuta kustannuksia.

Hakukonemarkkinointia suositellaan kaikenlaisille yrityksille ja yhdistyksille; suurille ja pienemmille, tuotevalmistajille ja palveluiden tarjoajille, verkkokaupoille ja kivijalkamyymälöille, tietolähteille ja ammattiyhdistyksille, valtamedioille ja putkiliikkeille.

Tuloksekas hakukonemarkkinointi vaatii pitkäjänteistä ja ammattitaitoista työtä, jonka tulokset todennetaan web-analytiikalla. Mikäli et ole vielä aloittanut hakukonemarkkinointia – ota yhteyttä – suunnitellaan yhdessä miten yrityksesi saadaan mukaan kilpailemaan ostohalukkaista verkon käyttäjistä. Mikäli olet kokeillut, mutta et ole tyytyväinen tuloksiin, kerro meille miksi niin me kerromme miten tulostasi saadaan parannettua.

Google-kartat

Google Places on maksuton karttapalvelu, johon yritykset voivat lisätä omat tietonsa. Käyttäjän etsiessä palveluita läheltä toimipaikkaasi, ilmestyy yrityksesi tiedot kartalle näkyviin. Google saattaa myös ajoittain näyttää karttatuloksia normaalien hakutuloksien joukossa, mikä puolestaan tarjoaa mahdollisuuden saada lisäliikennettä luonnollisista tuloksista. Mikäli yrityksesi ei ole vielä listattuna Google Places-palveluun, autamme mielellämme.

Ota yhteyttä