Hakusanamainonta on kustannustehokasta mainontaa, jossa mainostaja maksaa ainoastaan sivustolle ohjatusta liikenteestä eli mainosnapsautuksista – ei mainosnäytöistä.

Tutkimusten mukaan Suomessa yli 98%* internetin käyttäjistä suosii Googlea hakukoneenaan etsiessään tietoa, palveluita ja tuotteita verkosta. Nämä luvut korostavat tehokkaasti toteutetun hakukonemarkkinoinnin tärkeyttä, sillä mikäli yrityksesi ei ole tässä kilpailussa mukana, valuvat potentiaaliset asiakkaasi kilpailijoille.

Hakusanamainonta on tehokas verkkomarkkinoinnin kanava, jonka tulokset ovat nopeasti todennettavissa. Mikäli et ole vielä kokeillut hakusanamainontaa, ota yhteyttä niin suunnitellaan yhdessä toimiva kampanja. Mikäli olet kokeillut, mutta et ole tyytyväinen tuloksiin, autamme mielellämme analysoimaan tuloksesi ja parantamaan hakukonemainonnan tuottavuutta.

Ymmärrämme asiakassegmenttiemme erilaiset tarpeet ja haluamme tarjota sopivan ratkaisun jokaiselle, joten kysymme: mitä haluat hakusanamainonnaltasi?

Lisää näkyvyyttä

Valitsemalla oikein avainsanat, saadaan yrityksellesi näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa juuri silloin kun käyttäjä hakee tarjoamaasi palvelua – näin yrityksesi näkyy juuri oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan. Googlen hakutuloksien oikealle ja yläpuolelle ilmestyvien sponsorilinkkien lisäksi voidaan mainoksesi kohdistaa Googlen Display-verkostoon, johon kuuluu tuhansia partnerisivustoja.

Tarkoin kohdennettua liikennettä

Google AdWords-kampanja kohdennetaan juuri oikealle kohderyhmälle tarkoin valituilla hakusanoilla, minkä johdosta mainoksesi näkyy kun käyttäjät etsivät tarjoamaasi palvelua tai tuotetta. Oikein toteutettuna kampanjan liikenne on erittäin laadukasta, mikä puolestaan johtaa erinomaisiin tuloksiin.

Kampanjan edetessä saadaan tietoa parhaiten toimivista ja liiketaloudellisesti tuottavimmista avainsanoista ja mainosteksteistä, minkä perusteella kampanjaa optimoidaan jatkuvasti parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi.

Maantieteellinen kohdistus: Mikäli yrityksesi on paikallinen toimija, on usein suositeltavaa mainostaa ainoastaan tietyllä maantieteellisellä alueella. Google AdWords-mainonnassa tämä voidaan toteuttaa tehokkaasti rajaamalla mainoksen näkyvyys esimerkiksi vain käyttäjille, jotka sijaitsevat 100km säteellä toimipaikastasi. Vastaavasti mikäli yritykselläsi on toimintaa ulkomailla, voidaan kampanja kohdistaa minkä tahansa maan käyttäjille.

Hakusanamainonta tehostaa myyntiäsi

Hakusanamainonta on tehokas myyntikanava. On sivustosi tarkoitus sitten suora verkkomyynti, tarjouspyyntöjen ja liidien hankinta tai kävijän viihtyvyys, on tavoitteiden asettaminen jo heti alkuvaiheessa keskeinen osa onnistunutta kampanjointia. Asetamme tavoitteet yhdessä kanssasi, varmistamme, että mittausvälineet, kuten kävijäseurantaohjelma, ovat kunnossa ja optimoimme kampanjaa jatkuvasti varmistaaksemme parhaat mahdolliset tulokset. Laskemme auki CPA, CPL, ROAS sekä muut liiketoiminnallesi tärkeät tunnusluvut, jolloin tiedät mistä myyntiä tai tarjouspyyntöjä tulee ja mihin kannattaa panostaa.

Hinnoittelu

Hinnoittelumme perustuu läpinäkyvyyteen. Maksat napsautuksista täysin saman summan kuin Google veloittaa meiltä.

  • Voit itse määritellä haluamasi suuruisen kuukausibudjetin, jota voi muuttaa kampanjan edetessä
  • Voit itse määritellä kuinka paljon haluat enintään maksaa yhdestä kävijästä – voit esimerkiksi itse määrätä ettet halua maksaa yhdestä kävijästä yli 0,50 €.
  • Saat kampanjasi kulusta kuukausittaisen raportin, josta selviää kampanjan todelliset kustannukset sekä tulokset. Raporttien sisältö voidaan sopia yhdessä, jolloin saat tarvitsemasi tiedon ja luvut valmiina esiteltäväksi vaikkapa kuukausipalaverissa.

Kampanjan suunnittelusta, ylläpidosta, optimoinnista ja raportoinnista aiheutuvat ylläpitokustannukset sovimme kanssasi yhdessä, jolloin tiedät tarkalleen mistä maksat ja kuinka paljon.

Saat kampanjastasi kattavan raportin, josta selviää miten hyvin kampanja on toiminut. Raportista voit itse todentaa, kuinka paljon kävijöitä sivustollesi on hakusanamainonnan kautta ohjattu, joten mainonnan hyöty liiketoiminnallesi on helposti laskettavissa. Suosittelemme lisäksi aina kävijäseurantaa, jonka perusteella on mahdollista selvittää vielä syvällisemmin hakukonemarkkinoinnin liiketoiminnallinen hyöty yrityksellesi.

Lähteet:

* StatCounter Global Stats (07/2010)

Ota yhteyttä