Facebook sivu

Facebook-sivun luominen markkinoitavan asian yhteyteen on oikein toteutettuna tehokas markkinointimenetelmä. Sosiaalisessa mediassa onnistuminen perustuu keskustelun rohkaisemiseen, käyttäjien luomaan ja käyttäjille luotuun sisältöön ja tiedon jakamiseen. Olennaista on saada asiakas tuntemaan olevansa vuorovaikutteisessa suhteessa yritykseen.

Näkyvyyttä Facebook-sivujen kautta

Mitä enemmän kommentteja, ”tykkäyksiä” ja muuta interaktiota yrityssivun päivitykset saavat, sitä laajemman yleisön markkinointiviestisi tavoittaa. Facebook on tehokas markkinointityökalu, sillä viesti toistuu usein ja sen saattajana on tavallisesti tuttu henkilö. Kun markkinointiviesti tulee ystävän kautta, on siihen tarttumiskynnys huomattavasti matalampi kuin tapauksessa, jossa viesti tulisi suoraan kaupalliselta toimijalta.

Kävijöitä Facebook-sivuilta

Facebook-sivujen päivitykset näkyvät faniesi uutissyötteessä (newsfeed) mahdollistaen mielenkiintoisista tarjouksista, tuoteuutuuksista ja tuoteinfosta viestimisen. Statuspäivityksien linkittäminen ohjaa fanisi suoraan sivuillesi. Liikenne yrityksellesi kiinnostavasta kohderyhmästä on sinulle ilmaista.

Yrityssivun rakentaminen Webvaluen kanssa

Onnistunut Facebook-sivusto vaatii Facebook-strategian luomisen. Syitä Facebookissa viestimiseen voi olla mm.

  • Markkinointi ja myynti
  • Asiakaspalvelu
  • Tuotekehitys
  • Brändi

Autamme yritystänne määrittelemäään Facebook-strategian, tavoitteet sekä mittarit, joilla Facebookin kannatusta mitataan.

Toteutamme yrityssivunne avaamisen teknisen puolen. Facebookin yrityssivulle voidaan luoda kustomoitu etusivu, jota pystytään vapaasti muokkaamaan yrityksen ilmeen mukaiseksi. Facebookin yrityssivuille kannattaa toteuttaa myös yritysilmeen mukaiset välilehdet, jotka ovat sekä yrityksen Facebookin sisäinen käyntikortti että mahdollisuus yhteydenpidon helpottamiseen.

Fanien hankkiminen Facebookissa vaatii yritykseltä toimenpiteitä sekä Facebookin sisällä että muualla digitaalisessa ympäristössä. Facebook-panostuksen onnistumiseksi käymme yrityksenne kanssa läpi, kuinka Facebookissa tulisi viestiä ja toimia sekä luomme ohjeet toimenpiteistä fanien saamiseksi sivuillenne.

Facebook-konsultointi

Mitä enemmän interaktiivista toimintaa sivulla on, sitä useampi näkee markkinointiviestisi. Autamme yritystänne rakentamaan myyviä, sitouttavia ja kohderyhmää kiinnostavia viestejä. Idea on siirtää Facebook-strategia taktiselle tasolle ja kasvattaa fanimäärää.

Tarjoamme kuukausittaiset tulkitut raportit Facebook-sivunne menestysestä sekä ehdotukset Facebook-viestinnän jatko kehittämiseen.