Facebook-kuva

Sosiaalisen median käyttö on kasvanut räjähdysmäisesti viimeisten vuosien aikana. Myös yritykset ovat huomanneet tämän, minkä takia läsnäolo sosiaalisissa medioissa on kasvavassa määrin välttämätöntä. Facebook on Suomessa ehdottomasti suosituin sosiaalisen median sivusto. Suomalaisista Facebookissa on tällä hetkellä jo yli 1,9 miljoonaa, mikä tarjoaa mainostajalle valtavan potentiaalin.

Miksi Facebook-mainontaa?

Facebookin valtavan ostopotentiaalin lisäksi mainonnan kohdistusmahdollisuudet ovat vertaansa vailla: sen lisäksi, että mainokset voidaan määritellä näytettäväksi demografisten tietojen, kuten iän, sukupuolen ja asuinpaikan, perusteella, voidaan mainoksia kohdistaa myös kiinnostuksen kohteiden, kuten esimerkiksi kokkaamisen, urheilun tai musiikin, perusteella. Tarkoilla ja oikeilla valinnoilla varmistutaan, että viesti tavoittaa juuri oikean kohderyhmän joten hukkakontaktien määrä on minimaalinen.

Kenelle Facebook sopii?

Käyttäjää aktivoiva ja kiinnostava Facebook-mainonta sopii käytännössä kaikenlaisille yrityksille. Esimerkkejä kohderyhmääsi kiinnostavista viesteistä voivat olla mm. tuotelanseeraukset, tarjoukset, gallupit, artikkelit ja tapahtumat. Facebook:issa vietetään paljon aikaa myös työaikana, minkä takia Facebook on varteenotettava kanava myös B2B-mainostajille.

Toteutus

Mainonta voidaan toteuttaa ilman yritys- tai kampanjasivua Facebookissa, jolloin kävijät ohjataan yrityksen kotisivuille. Usein kuitenkin ennen mainoskampanjan luomista on suositeltavaa suunnitella yrityksellesi kokonaisvaltainen Facebook-strategia ja -sivu, johon mainoskampanjan liikenne ohjataan. Strategian valinta riippuu toimialastasi ja tuotevalikoimastasi sekä tavoitteistasi verkossa. Parhaimpiin tuloksiin päästään, kun istumme alas yhdessä ja mietimme oikean ratkaisun.

Facebook-mainonnan hinnoittelu

Facebook-mainonnassa maksetaan joko CPM- eli näyttöpohjaista tai CPC- eli napsautuspohjaista hintaa. Sopivin hinnoittelumalli valitaan kampanjoinnin tavoitteiden mukaan.

Ota yhteyttä